Aday Öğrenci Portalı

15.01.2025 383

1.  Okulumuzda hangi alanlar ve dallar bulunmaktadır?

Okulumuzda bulunan alan ve dallar:

Bilişim Teknolojileri Alanı Yazılım Geliştirme Dalı,

Muhasebe ve Finansman Alanı Muhasebe Dalı,

Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği Alanı 

 

  2. Öğrenciler hangi alanlarda hangi dersleri görüyorlar? 

Sınıf

Bilişim Teknolojileri Alanı Yazılım Geliştirme Dalı Dersleri

9

Mesleki Gelişim Atölyesi

Bilgisayarlı Tasarım Uygulamaları

Programlama Temelleri

Bilişim Teknolojilerinin Temelleri

10

Nesne Tabanlı Programlama

Robotik ve Kodlama

 

 

11

Web Tabanlı Uygulama Geliştirme

Grafik ve Canlandırma

Mobil Uygulamalar

 

12

İşletmelerde Beceri Eğitimi

7 Saat Seçmeli Sertifika Dersleri

 

 

 

Sınıf

Muhasebe ve Finansman Alanı Dal Dersleri

9

Temel Muhasebe

Ofis Uygulamaları

Mesleki Gelişim Atöl.

 

 

 

10

Genel Muhasebe

Ekonomi

Temel Hukuk

Klavye Teknikleri

 

 

11

Bilgisayarlı Muhasebe

Girişimcilik ve İşletme Yönetimi

Şirketler Muhasebesi

Maliyet Muhasebesi

İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku

Vergi ve Beyannameler

12

İşletmelerde Beceri Eğitimi

7 saat Seçmeli Sertifika Dersleri

 

 

 

 

 

Sınıf

Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği Alanı

9

Temel Hukuk

Mesleki Gelişim Atöl..

Büro Teknolojileri

Klavye Teknikleri

10

Büro Hizmetleri

Diksiyon ve İletişim

Hızlı Klavye

Ofis Uygulamaları

11

Tasarım Programları

Dijital Ofis Uygulamaları

Yazışma ve Dosyalama Teknikleri

İleri Ofis Uygulamaları

12

İşletmelerde Beceri Eğitimi

7 saat Seçmeli Sertifika Dersleri

 

 

 

3. İlgili alandan mezun olduktan sonraki iş olanakları nelerdir?

Bilişim Teknolojileri Alanı: Yazılım şirketleri, teknoloji şirketleri, finansal kuruluşlar, sağlık sektörü, savunma sanayii, e-ticaret, akademik araştırma kurumları ve diğer birçok sektörde çalışma imkanı bulabilirler.

Muhasebe ve Finansman Alanı:  Mali Müşavir Büroları, Kamu Kurumları, Özel Kuruluşlar, Kurumsal Firmalar

Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği Alanı: Adliyeler, Kamu Kurumları, Özel Kuruluşlar

 

4. Okulunuzun katılım gösterdiği ulusal ve uluslararası projeler nelerdir?

Avrupa Birliği Projesi Bilişim ve Muhasebe Alanı Öğrencilerinin Avrupa da Staj Deneyimi (İsveç)

Erasmus+ Mesleki Eğitim Öğrencilerinin Kısa Dönemli Hareketliliği (Bükreş – Romanya

Erasmus+ KA102 Mesleki Eğitim Öğrenci Hareketliliği (Bükreş-Romanya)

 

5.  Okulda öğrenci kıyafet zorunluluğu var mı?

Okulumuz öğrencilerinin okul üniformasını giymesi başta öğrenci güvenliği ve sivil bireylerden ayırtedilebiriliği açısından zorunludur.Kışlık ve yazlık üst kıyafet olarak seçenekli olan okul üniformamız yazlık;kısa kollu,mavi,okul amblemli lacost tişört olarak, kışlık; okul amblemli, lacivert sweatshirt olarak belirlenmiştir. Alt giyim olarak siyah kanvas kumaş pantolon  hem kız hem erkek  öğrenci için ortak kıyafetlerdir.

 

6. Okulda destekleme ve yetiştirme kursları düzenleniyor mu?

Bakanlıkça yayınlanan kılavuza uygun olarak 11.,12. Ve mezun gruplara yönelik kurslar açılmaktadır.Bu kurslar haftasonu(cumartesi)sabah ve öğle saatleri içerisinde yapılmaktadır.

 

7. Okulunuzun fiziki imkanları nelerdir?

Okulumuz’’Okulum temiz’’ prejesi kapsamında beyaz bayrağa sahiptir. Okulumuza, olası deprem riskine karşı 2012 yılında güçlendirme yapılmıştır.Okulumuz binası 2 katlı olup 8 derslik, 3 bilgisayar laboratuvarı bir konteyner-kütüphane,okul bahçesinde bir kantin binası, ve bir basketbol sahası vardır.

 

8. Öğrenim süresi ne kadardır?

Okulumuz Eğitim Öğretim süresi 4 yıllıktır.

 

9.  Okula kayıt şartları nelerdir?

Okulumuz öncelikli adrese dayalı olmak üzere kontenjan dahilinde  OBP (ortaokul Başarı Puanı) üstünlüğü esas alınarak merkezi yerleştirme sistemi ile kayıtlar yapılmaktadır.

 

10.  Okulunuzda staj süreci nasıl yürütülmektedir?

12. sınıf düzeyine gelen öğrenciler öğrenim gördükleri alan ile ilgili işyerlerinde 2 dönem süresince İşletmelerde Beceri Eğitimi yapmaktadırlar. Öğrenci haftada 3 gün  işletme, 2 gün ise okulda eğitimlerini tamamlamaktadırlar. İşyerine devam zorunluluğu vardır(İşyerinde yapılan devamsızlık bildirimi haftalık  olarak koordinatör öğretmenleri tarafından  ilgili müdür yardımcısına iletilir.)öğrencinin okul devamsızlık süresi yönetmelikte belirtildiği gibi özürsüz 10,özürlü 20 gün toplamda 30 gündür.

 

11. AMP programlarının öğrenci kontenjanları ve puanları nedir?

Okulumuz fiziki şartları dahilinde  9. Sınıf öğrenci kontenjanı 200 olarak belirlenip, genellikle yerleşen öğrencilerin 90-50 OBP puanı arasında değişmektedir.

 

12. Okulunuzu neden tercih etmeliyim?

Alanında yetişmiş öğretmen kadrosu

-Üniversiteye hazırlık ve yönlendirme

-Mezuniyet sonrası iş istihdamı

 

13. Okula ulaşım nasıldır?

Yerleşim Yeri - Okulumuz Çekmeköy İlçesi sınırları içerisinde Taşdelen mevkiinde Şile Otobanı kenarında mahalle arasında kalan küçük bir okuldur. Ümraniye’den 131T ve 14T,UM40,ÇM43,9S,9K, hatları, Çekmeköy İlçe merkezinde 9ÇN ve Üsküdar Yenidoğan arası 11G hatları ile Adnan Kahveci Caddesi Üzerinde Değer Sokak durağından yürüme mesafesindedir.